Jesteś:Oferty PPP ›› Przystań jachtowa „Port – Płaszów” na rzece Wiśle w Krakowie

Przystań jachtowa „Port – Płaszów” na rzece Wiśle w Krakowie
Marina Plaszow 1Powiększ
Przystań jachtowa „Port – Płaszów” na rzece Wiśle w Krakowie
Marina Plaszow 2Powiększ
Przystań jachtowa „Port – Płaszów” na rzece Wiśle w Krakowie
Marina Plaszow 3Powiększ
Przystań jachtowa „Port – Płaszów” na rzece Wiśle w Krakowie
Marina Plaszow 4Powiększ
Przystań jachtowa „Port – Płaszów” na rzece Wiśle w Krakowie
Marina Plaszow 5Powiększ
Przystań jachtowa „Port – Płaszów” na rzece Wiśle w Krakowie
Marina Plaszow 6Powiększ
Marina Plaszow 1

Marina Plaszow 2

Marina Plaszow 3

Marina Plaszow 4

Marina Plaszow 5

Marina Plaszow 6

Opis projektu

Celem powstania portu rzecznego jest wypełnienie istniejącej na rynku niszy poprzez zapewnienie brakujących dotąd usług skierowanych do mieszkańców miasta i turystów w zakresie rekreacji oraz turystyki wodnej.

 

Mieszkańcy Krakowa posiadający sprzęt pływający są niemal pozbawieni możliwości wodowania go na rzece. Nie mogą także przechowywać go we właściwy sposób, konserwować i wykonywać niezbędnych napraw i przeglądów z powodu braku odpowiedniej do tych celów infrastruktury. Otwarcie portu będzie także zachętą dla turystów, aby przybywać do Krakowa drogą wodną.

 

Zakres inwestycji obejmuje budowę nowoczesnego portu i przystani jachtowej w istniejącej zatoce portowej na rzece Wiśle w pobliżu stopnia wodnego Dąbie. Opracowana wstępna koncepcja inwestycji uwzględnia:

  1. Budowę przystani jachtowej w istniejącym porcie Płaszów.
  2. Budowę bosmanatu z zapleczem socjalnym i hotelem dla przystani (na barkach).
  3. Budowę infrastruktury niezbędnej do funkcjonowania przystani jachtowej, w tym m.in.: pomostów, stanowisk cumowniczych (50-75 miejsc) wraz z przyłączami, peron do obsługi białej floty oraz budowę uzupełniającej infrastruktury rekreacyjno-sportowej dla użytkowników przystani.
  4. Budowę 5 przystanków dla jednostek pływających Krakowskiego Tramwaju Wodnego oraz 1 stanowiska pali cumowniczych na rzece Wiśle w Krakowie.
  5. Oznakowanie przystani jachtowej i przystanków dla statków.

 

Szacunkowy koszt to 24,5 mln złotych brutto.



Lokalizacja

Aktualności

12 grudnia br. zakończono negocjacje w prowadzonym przez Zarząd Infrastruktury Sportowej w Krakowie postępowaniu dotyczącym wyboru partnera prywatnego do wspólnej realizacji przedsięwzięcia pn. Centrum Sportu i Rekreacji przy ulicy Eisenberga. Głównym celem, jaki chcą osiągnąć władze miasta poprzez realizację tego zamierzenia jest przywrócenie mieszkańcom Krakowa popularnego niegdyś miejsca rekreacji, zwanego potocznie basenem „Polfy”.

Wiosną tego roku Krakowski Zarząd Infrastruktury Sportowej zainicjował nowy projekt międzynarodowy pn. „Polsko-niemiecko-ukraińska samorządowa Inicjatywa PPP”. Jego celem jest podnoszenie kompetencji oraz wymiana doświadczeń w zakresie ppp między miastami partnerskimi Krakowem, Norymbergą i Lwowem. Po wizycie w Norymberdze i Lwowie nadszedł czas na zaprezentowanie doświadczeń polskich, w tym również krakowskich. 19 października 2016 r. w Sali Obrad Rady Miasta Krakowa odbędzie się w związku z tym konferencja podsumowująca projekt.

W dniach 7-10 czerwca 2016 r. kilkuosobowa delegacja Zarządu Infrastruktury Sportowej w Krakowie w towarzystwie 2 ekspertów z warszawskiego Instytutu Partnerstwa Publiczno-Prywatnego odwiedziła Lwów. Wizyta odbyła się w ramach projektu partnerskiego „Polsko-niemiecko-ukraińska Inicjatywa PPP” zainicjowanego i realizowanego przez Zarząd Infrastruktury Sportowej w Krakowie we współpracy z urzędami miejskimi Norymbergi i Lwowa.

Partnerzy

 
close
Wyloguj się