Jesteś:Oferty PPP ›› Przystań jachtowa „Port – Płaszów” na rzece Wiśle w Krakowie

Przystań jachtowa „Port – Płaszów” na rzece Wiśle w Krakowie
Marina Plaszow 1Powiększ
Przystań jachtowa „Port – Płaszów” na rzece Wiśle w Krakowie
Marina Plaszow 2Powiększ
Przystań jachtowa „Port – Płaszów” na rzece Wiśle w Krakowie
Marina Plaszow 3Powiększ
Przystań jachtowa „Port – Płaszów” na rzece Wiśle w Krakowie
Marina Plaszow 4Powiększ
Przystań jachtowa „Port – Płaszów” na rzece Wiśle w Krakowie
Marina Plaszow 5Powiększ
Przystań jachtowa „Port – Płaszów” na rzece Wiśle w Krakowie
Marina Plaszow 6Powiększ
Marina Plaszow 1

Marina Plaszow 2

Marina Plaszow 3

Marina Plaszow 4

Marina Plaszow 5

Marina Plaszow 6

Opis projektu

Celem powstania portu rzecznego jest wypełnienie istniejącej na rynku niszy poprzez zapewnienie brakujących dotąd usług skierowanych do mieszkańców miasta i turystów w zakresie rekreacji oraz turystyki wodnej.

 

Mieszkańcy Krakowa posiadający sprzęt pływający są niemal pozbawieni możliwości wodowania go na rzece. Nie mogą także przechowywać go we właściwy sposób, konserwować i wykonywać niezbędnych napraw i przeglądów z powodu braku odpowiedniej do tych celów infrastruktury. Otwarcie portu będzie także zachętą dla turystów, aby przybywać do Krakowa drogą wodną.

 

Zakres inwestycji obejmuje budowę nowoczesnego portu i przystani jachtowej w istniejącej zatoce portowej na rzece Wiśle w pobliżu stopnia wodnego Dąbie. Opracowana wstępna koncepcja inwestycji uwzględnia:

  1. Budowę przystani jachtowej w istniejącym porcie Płaszów.
  2. Budowę bosmanatu z zapleczem socjalnym i hotelem dla przystani (na barkach).
  3. Budowę infrastruktury niezbędnej do funkcjonowania przystani jachtowej, w tym m.in.: pomostów, stanowisk cumowniczych (50-75 miejsc) wraz z przyłączami, peron do obsługi białej floty oraz budowę uzupełniającej infrastruktury rekreacyjno-sportowej dla użytkowników przystani.
  4. Budowę 5 przystanków dla jednostek pływających Krakowskiego Tramwaju Wodnego oraz 1 stanowiska pali cumowniczych na rzece Wiśle w Krakowie.
  5. Oznakowanie przystani jachtowej i przystanków dla statków.

 

Szacunkowy koszt to 24,5 mln złotych brutto.



Lokalizacja

Aktualności

Wizytą studyjną w Norymberdze w dniach 19-22 kwietnia zainaugurowano nowy projekt partnerski pomiędzy Krakowem, Norymbergą i Lwowem. Projekt na celu rozszerzenie dotychczasowej współpracy miast poprzez wymianę doświadczeń w dziedzinie partnerstwa publiczno-prywatnego.

Złożone w dniu 4 kwietnia wnioski o zawarcie umowy o partnerstwie publiczno-prywatnym spełniają wymagania określone w ogłoszeniu o koncesji na roboty budowlane opublikowanym w Suplemencie do Dziennika Urzędowego UE w dniu 04.02.2016 roku pod numerem: 2016/S 024-037870.

Zarząd Infrastruktury Sportowej w Krakowie jako podmiot prowadzący postępowanie o zawarcie umowy o partnerstwie publiczno-prywatnym w celu wspólnej realizacji przedsięwzięcia pn. „Centrum Sportu i Rekreacji przy ulicy Eisenberga w Krakowie” informuje, że w dniu 4 kwietnia 2016 roku wpłynęły dwa wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu.

Partnerzy

 
close
Wyloguj się