Jesteś:Oferty PPP ›› Przystań jachtowa „Port – Płaszów” na rzece Wiśle w Krakowie

Przystań jachtowa „Port – Płaszów” na rzece Wiśle w Krakowie
Marina Plaszow 1Powiększ
Przystań jachtowa „Port – Płaszów” na rzece Wiśle w Krakowie
Marina Plaszow 2Powiększ
Przystań jachtowa „Port – Płaszów” na rzece Wiśle w Krakowie
Marina Plaszow 3Powiększ
Przystań jachtowa „Port – Płaszów” na rzece Wiśle w Krakowie
Marina Plaszow 4Powiększ
Przystań jachtowa „Port – Płaszów” na rzece Wiśle w Krakowie
Marina Plaszow 5Powiększ
Przystań jachtowa „Port – Płaszów” na rzece Wiśle w Krakowie
Marina Plaszow 6Powiększ
Marina Plaszow 1

Marina Plaszow 2

Marina Plaszow 3

Marina Plaszow 4

Marina Plaszow 5

Marina Plaszow 6

Opis projektu

Celem powstania portu rzecznego jest wypełnienie istniejącej na rynku niszy poprzez zapewnienie brakujących dotąd usług skierowanych do mieszkańców miasta i turystów w zakresie rekreacji oraz turystyki wodnej.

 

Mieszkańcy Krakowa posiadający sprzęt pływający są niemal pozbawieni możliwości wodowania go na rzece. Nie mogą także przechowywać go we właściwy sposób, konserwować i wykonywać niezbędnych napraw i przeglądów z powodu braku odpowiedniej do tych celów infrastruktury. Otwarcie portu będzie także zachętą dla turystów, aby przybywać do Krakowa drogą wodną.

 

Zakres inwestycji obejmuje budowę nowoczesnego portu i przystani jachtowej w istniejącej zatoce portowej na rzece Wiśle w pobliżu stopnia wodnego Dąbie. Opracowana wstępna koncepcja inwestycji uwzględnia:

  1. Budowę przystani jachtowej w istniejącym porcie Płaszów.
  2. Budowę bosmanatu z zapleczem socjalnym i hotelem dla przystani (na barkach).
  3. Budowę infrastruktury niezbędnej do funkcjonowania przystani jachtowej, w tym m.in.: pomostów, stanowisk cumowniczych (50-75 miejsc) wraz z przyłączami, peron do obsługi białej floty oraz budowę uzupełniającej infrastruktury rekreacyjno-sportowej dla użytkowników przystani.
  4. Budowę 5 przystanków dla jednostek pływających Krakowskiego Tramwaju Wodnego oraz 1 stanowiska pali cumowniczych na rzece Wiśle w Krakowie.
  5. Oznakowanie przystani jachtowej i przystanków dla statków.

 

Szacunkowy koszt to 24,5 mln złotych brutto.



Lokalizacja

Aktualności

W postepowaniu pn. „Centrum Sportu i Rekreacji przy ulicy Eisenberga w Krakowie”, które miało doprowadzić do wyłonienia partnera prywatnego w celu wspólnej realizacji przedsięwzięcia biorący udział w negocjacjach Kandydaci nie złożyli ofert. W związku z tym faktem Zarząd Infrastruktury Sportowej w Krakowie, jako Podmiot Publiczny prowadzący procedurę informuje, iż postępowanie zostaje odwołane.

28 lutego br. Zarząd Infrastruktury Sportowej w Krakowie wystosował zaproszenia do złożenia oferty do dwóch firm biorących udział w postępowaniu dotyczącym wyboru partnera prywatnego w celu wspólnej realizacji Centrum Sportu i Rekreacji przy ulicy Eisenberga.
 

12 grudnia br. zakończono negocjacje w prowadzonym przez Zarząd Infrastruktury Sportowej w Krakowie postępowaniu dotyczącym wyboru partnera prywatnego do wspólnej realizacji przedsięwzięcia pn. Centrum Sportu i Rekreacji przy ulicy Eisenberga. Głównym celem, jaki chcą osiągnąć władze miasta poprzez realizację tego zamierzenia jest przywrócenie mieszkańcom Krakowa popularnego niegdyś miejsca rekreacji, zwanego potocznie basenem „Polfy”.

Partnerzy

 
close
Wyloguj się